ΑΒ Βασιλόπουλος: Πού έβαλε πωλητήριο το σούπερ μάρκετ

Όπως φαίνεται ο ΑΒ Βασιλόπουλος, η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ περνάει σε μία κίνηση πώλησης της χονδρικής του.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Πού έβαλε πωλητήριο το σούπερ μάρκετ

Όπως φαίνεται ο ΑΒ Βασιλόπουλος, η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ περνάει σε μία κίνηση πώλησης της χονδρικής του, αλλά όχι του μεγάλου δικτύου.

Τα καταστήματα με την επωνυμία ξεκίνησαν να λειτουργούν σταδιακά το έτος 1991 και εξαγοράστηκαν από την ΑΒ Βασιλόπουλος το 2001.

Να σημειωθεί εδώ πως η δραστηριότητα χονδρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει στο συνολικό τζίρο της εταιρείας περί το 5%-6% με τις πωλήσεις να κινούνται κοντά στα 100 εκατ. ευρώ.

Ο ΑΒ Βασιλόπουλος πουλάει την χονδρική του

Η μετατροπή εταιρικών σε franchise και η ανάπτυξη του δικτύου

Στην κατεύθυνση αυτή η ΑΒ προχωρά και στην μετατροπή εταιρικών καταστημάτων σε franchise. Η εταιρεία στο επενδυτικό της πλάνο για την τριετία 2023-2025 έχει σχεδιάσει το άνοιγμα 198 νέων καταστημάτων

16 εταιρικών και 182 franchise. Και ήδη φέτος από την αρχή του χρόνου εκτός από τα νέα franchise που έχουν λειτουργήσει, περισσότερα από 10 εταιρικά καταστήματα λειτουργούν πλέον με το σύστημα της δικαιόχρησης. Και ενώ αυτό φαίνεται ότι αποτελεί μια πρακτική που μπορεί να είναι αποτελεσματική για την ΑΒ μειώνοντας το λειτουργικό κόστος, αυξάνοντας παράλληλα τα έσοδα με ενδεχόμενη θετική επίδραση στην κερδοφορία, η περίπτωση της χονδρεμπορικής αγοράς είναι διαφορετική.

Πρόκειται για μια αγορά που κινείται σε ένα εύρος από 1,1 δισεκ. ευρώ έως 1,3 δισεκ. ευρώ έχοντας μία δυναμική ώθηση και από τον τουρισμό αλλά και από το κανάλι του Horeca που αποτελεί στόχευση των ομίλων για διεύρυνση της «πίτας».
Η εικόνα στη χονδρεμπορική αγορά

Κυρίαρχος παίκτης είναι ο όμιλος Metro της οικογένειας Παντελιάδη. Με ένα δίκτυο 50 καταστημάτων και μερίδιο αγοράς που προσεγγίζει το 50%, θα μπορούσε να είναι ένας από τους υποψήφιους αγοραστές της χονδρεμπορικής δραστηριότητας της ΑΒ, ωστόσο πολλά από τα καταστήματα του δικτύου της ENA food είναι σε περιοχές που τα cash & Carry του ομίλου Metro έχουν ήδη παρουσία. Όπως λένε στελέχη της αγοράς με γνώση του θέματος μόλις τρία με τέσσερα σημεία από τα καταστήματα της ENA έχουν ενδιαφέρον για την Metro. Άλλωστε και ο επικεφαλής της αλυσίδας Αριστοτέλης Παντελιάδης παρουσιάζοντας πρόσφατα τα σχέδια για την ανάπτυξη του δικτύου cash & carry μετά το Cash & Carry στη Δράμα που είναι υπό κατασκευή, τα σημεία που εξετάζει προς επέκταση είναι νησιωτικές περιοχές μεταξύ των οποίων Μυτιλήνη, Σάμος, Κως ή Κεφαλονιά.

Ισχυρός παίκτης στην αγορά είναι και η The Mart του ομίλου Σκλαβενίτης με ένα δίκτυο 14 καταστημάτων και τζίρο 407 εκατ. ευρώ ενώ και η Μασούτης έχει αναπτύξει ένα ισχυρό δίκτυο με 23 καταστήματα Cash & Carry. Δραστηριότητα χονδρικής έχει και η Πέντε (Γαλαξίας) επίσης με 14 καταστήματα.